Old Post

Menemukan ini di draft blog saya.

It's a nice Sunday when I woke in the afternoon, laying on the bed, woke up only for breakfast, then went back laying on the bed, watching NCIS 7 non-stop weekend, woke back up to play computer, then laid back, ate lunch on the bed, what a cozy day. Anything to do? No. Played guitar, and nothing else. Still laying on the bed until the show were finally finished at 4 p.m. Got nothing to do. I swear, I didn't have something to do. So, I found something interesting to fulfill my empty time. What were it?
In last December, I've started to cut some Arsenal's news and stick it on a paper that I've putted in a map. Its story will continue for many years. I continued that and stick out some new news about it. It might be not important, but it's just funny when maybe in the future you looked at it, and you'll be laugh of what happened in the past. It took a long time until I finished. In the night, my father asked us to went out for dinner. We went to Pizza Hut in Dredet by the office's car. It's comfortable when you wanted to go somewhere and you have a car.
Sekedar informasi, pada awalnya tulisan saya di blog lebih saya gunakan sebagai media untuk curhat tentang hari saya, dan secara tidak langsung menjadi buku harian saya. Saya teringat bahkan saya sempat menulis kegiatan saya setiap harinya di blog. Walaupun tidak jelas, tidak penting, dan terasa garing, saya senang dengan semangat saya menulis dahulu. Jujur saja, kenangan masa itu yang membuat saya selalu semangat menulis, dan harapannya adalah kemampuan menulis saya terus berkembang agar lebih baik lagi di setiap tulisannya.

Entah kenapa saya selalu bersemangat untuk menulis. Ide-ide dalam pikiran ini sering muncul secara tiba-tiba, dan tertumpah begitu saja. Yang saya sayangkan adalah terkadang saya tidak memiliki cukup waktu untuk melakukannya karena memang menulis membutuhkan komitmen yang tinggi untuk melakukannya. Namun, tidak ada salahnya jika kalian mulai menulis, walau dari hal kecil seperti yang saya lakukan dahulu. Menyenangkan, membahagiakan, dan menjadi suatu "pelarian" tersendiri dalam menghadapi letihnya dunia. Mari menulis untuk mengembangkan diri kita agar kita menjadi lebih baik lagi, setidaknya dalam kemampuan menulis.
--SalamSukses

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Daftar Isi Otomatis dari Microsoft Word

3rd Accident

Daftar Pustaka Mudah dengan Mendeley